2016/2017
ODPADY | |
silné stránky | slabé stránky |
● Máme koše na třídění odpadu. Snažíme se dobře třídit. Třídíme sklo, papír, plasty. Dále baterie, nápojové kartony a hliník. ● U košů je vždy napsané, co kam patří a jak třídit. | ● Ještě bychom chtěli třídit elektroodpad. ● V některých třídách (především I. stupeň) ještě nejsou nové koše z finančních důvodů. |
● Gastroodpadu je obvykle 10-20 kg podle oblíbenosti podávaného jídla a je odvážen dle smlouvy. Nic se nevyhazuje, lidé to používají pro zvířata. | ● Některé děti schválně vyhazují jídlo. |
● Nebezpečný odpad (např. zářivky, štětce, nádoby od barev aj.) odváží pan školník do sběrného dvora. | ● Nejlepší by bylo tento odpad vůbec nevytvářet. |
● Exkurze na skládky a třídírny odpadu pravidelně uskutečňujeme. Letos byli osmáci. I. stupeň navštěvují sběrný dvůr. Dozvěděli jsme se, že třídění pomáhá naší planetě. | ● Někteří lidé netřídí i přestože ví, jak je to důležité. Často jsou líní nebo bezohlední. |
● Uklízíme okolí školy, abychom měli čisté a hezké prostředí. Každá třída má 2x do roka službu | ● Lidé, kteří chodí do našeho areálu školy odpoledne a večer, to tu znečišťují. |
● Dokumenty, které učitelé tisknou jsou obvykle oboustranné a s úsporou toneru. Tzv. šmíráky se také používají na písemky. Šetříme papír. | ● Ve školství je velká spotřeba papíru. |
● Školní bufet nemáme, kvůli "pamlskové vyhlášce". Děti by se měli stravovat zdravě. | ● Když si někdo zapomene svačinu, nemá žádnou možnost, jak se najíst. |
● Kancelářské potřeby (sešity, papíry do tiskárny a kopírky, lepidla apod.) objednávají zaměstnankyně školní kanceláře. Při výběru se řídí svými dlouholetými zkušenostmi s prodejci a snaí se hledat, co nejnižší ceny. | ● Většina papírenských potřeb, které škola používá je bohužel nerecyklovaných. |
● Do školy přichází denně mnoho informačních letáků a brožur. Zkusíme zjistit, jaké množství v kg toho je. | |
● Poblíž naší školy není žádná černá skládka. Je to nebezpečné a škodlivé pro přírodu a pro lidi. | |
VODA | |
silné stránky | slabé stránky |
● Spotřeba vody - snažíme se šetřit vodou. Ve všech třídách a na záchodech jsme rozmístili informační cedulky na podporu šetření vodou. Průměr spotřeby vody na osobu za rok je cca 5,1 m3. | ● Někteří žáci nechávají schválně puštěnou vodu. |
● Pan školník kontroluje pravidelně kohoutky a záchody. Pokud zjistí chybu nebo mu ji někdo nahlásí, vždy vše opraví. | ● Chybí pákové baterie, což je lepší než ty současné. Bohužel je to záležitost financí. |
● V naší škole máme 38 záchodů s klasickým splachováním, 18 s dvojím splachováním a 29 pisoárů. Žádný záchod neprotéká. A když se tak stane, pak náš pan školník vše vzorně ihned opraví. | ● Je třeba záchody zmodernizovat a pořídit na všechny dvojí splachování. A tak se postupně děje. Začalo se již u družin a tělocvičen a chystá se oprava záchodů i na II. stupni. |
● Víme, jakou máme spotřebu vody a víme, že v roce 2016 bylo ušetřeno větší množství než v jiné roky, ale neznáme příčinu. | ● Nevíme příčinu této úspory a neumíme to zjistit. |
● Mnoho čistících a pracích prostředků, které se ve škole používají, mají značku: ekologicky šetrný výrobek. | ● Není dost financí, aby vše bylo EKO. Někteří žáci záměrně vylévají tekuté mýdlo do odpadu. |
● Nemáme jímku na dešťovou vodu. Zatím to není potřeba, protože nemáme jak ji využít. Nemáme školní zahradu, ale vše se chystá. | |
● I. stupeň chodí čistit studánky nebo okolí Bečvy. Většinou na Den Země. | |
PROSTŘEDÍ ŠKOLY | |
silné stránky | slabé stránky |
● Pan školník nakupuje a používá k nátěrům pouze neškodlivé barvy a nátěry. | ● žáci velmi často z nudy ničí dekorace školy, nábytek aj. |
● Naše škola obnovila nádoby na květiny téměř v celé škole (zatím kromě I. stupně). Nové nádoby jsou hydroponické. | ● Dokončit nákup a výsadbu do hydroponických nádob. Z finančních důvodů se na tom pracuje postupně. |
● Do vestibulu byli pro žáky a návštěvy nakoupeny 3 sedací soupravy ve veselých barvách. | ● Někteří žáci to ničí. |
● 8.B v roce 2015 vyrobila pro ostatní paletový nábytek (v rámci Dne Ekoškol - 7.11.), který je na chodbě v 1. patře II. stupně. Také zde p. uč. Vidlička zřídil sdílenou knihovnu. | ● Žáci jej opravdu hodně využívají. Ale opět jsou tu i takoví, kteří to ničí a nechávájí zde po sobě odpadky. |
● Školní hřiště je přístupné v tělesné výchově, o velké přestávce a odpoledne po vyučování. | ● Je třeba zmodernizovat hřiště |
● Máme prostor mezi pavilony na školní přírodní zahradu. Již jsme udělali plán tohoto prostoru. | ● Je třeba vybudovat školní přírodní zahradu a v ní přírodní učebnu. Chybí prolézačky pro menší děti i záhony …. |
● Žáci na Den Ekoškol vytvořili závěs z pet lahví a umístili jej k družině. Také vytvořili z pet víček květiny na chodbách a závěs z CD-ček. | |
● Ekotým vyrobil dekoraci na chodbu u šaten na I. stupni - pastelky z kobercových rour (recyklace). | |
● Špatná orientace návštěvníků v naší škole. Chceme vyrobit rozcestník, který umístíme hned u vchodu do školy. | |
● Žáci mají ve volném čase k dispozici stolní tenis, stolní fotbal, tělocvičny nebo školní hřiště (o velké přestávce), skákací panák herna (I. stupeň). | |
● Snažíme se ochraňovat zvířata, co se k nám chodí pást (srny, zajíce). | |
● O okolí školy se stará pan školník. Seká trávu, stříhá stromy a keře, v zimě odklízí sníh. Vše dělá velmi pečlivě a pěkně. | |
● Na školním pozemku mnáme velké množství keřů a stromů a také ovocný sad. Také je zde velké množství ptáků (straky, sojky, žluny, poštolky …), chodí se k nám pást srnky a zajíci. |